Sunday, January 29, 2012

UWP: MONA DIENHART










































MONA DIENHART
I was born in 1970 in Luxembourg (Europe) and work as a social worker with disabled people. I was ever since attracted to the sea. l started diving in 2000 with a Sea&Sea MII. In October 2007 I passed on the dark side and purchased an Olympus E-410 with and Ikelite housing. In January 2009 I purchased a Fuji S5Pro which I still use today.
I love photography ever since I can hold a camera and it was only logic to take one underwater when I started diving  in March 2000.
I dive where ever it's possible (almost), mostly in South East Asia and Egypt. When I am at home I love teaching in the cold dark lakes around my home country as  PADI Master Scuba trainer.

MONA DIENHART
 Sono nata nel 1970 in Lussemburgo (Europa) e lavoro come assistente sociale per persone disabili.
 Da sempre attratta dal mare, ho iniziato a immergermi nel 2000 con un Sea & Sea MII.
 Nell'ottobre del 2007 sono passata all'Olympus E-410 con custodia Ikelite.
 Nel gennaio 2009 ho acquistato un S5Pro Fuji, che uso ancora oggi.
 Amo la fotografia sin quando sono riuscita a tenere una macchina fotografica in mano ed
 è stato solo per la voglia di fare fotografie sott'acqua che ho iniziato a immergermi (marzo 2000).
 Mi tuffo ovunque è possibile (o quasi), soprattutto nel sud est asiatico e in Egitto.
 Quando sono a casa mi piace insegnare immersioni con ARA (PADI Master Scuba) nei laghi freddi e bui vicino al mio paese d'origine.